Menu

Inflyttning

 

Nyinflyttning

Nyinflyttad får sitt namn uppsatt på dörren efter det datum som står i kontraktet eller köpehandlingarna.
Hyreskontoristen har hand om alla frågor kring månadsavgifter och beställer namnskylten.

Den nyinflyttade skall ta kontakt med Fortum som har ledningsnätet för elleveranser i området, samt teckna avtal
med en elleverantör.

Beställ Bredbandsabbonemang.

Det tas inte ut någon merkostnad för abonnemanget, utan det är en del av månadsavgiften för ditt boende, där även avgift för TV-distribution ingår. Vi har avtal tecknat med Canal Digital och om din lägenhet inte har en digitalbox kan en sådan hämtas i lokalen, Tämnarvägen 14 (gaveln), första tisdagen i månaden kl 18.30-19.00.

Om du i förväg meddelar när du vill hämta ut digitalboxen, så tar vi fram din personliga digitalbox och förbereder avtalet. » Till formuläret för hämtning av digitalbox «

Glöm inte att till styrelsen uppge de telefonnummer dit du vill att porttelefonen ska kopplas, så du kan ta emot besök. Detta gör du via nedanstående formulär.

Pantsättningsärenden handläggs av föreningens hyreskontorist.


 

Namnskyltning

Alla reguljärt boende i lägenheten, dvs BR-innehavare/hyresgäst med sambo/make/maka etc (ej barn), får sitt namn på dörren och tavlan i porten på föreningens bekostnad.

Vid andrahandsuthyrning/inneboende e dyl skall dock kostnaden för namnskyltningen bäras av lägenhetsinnehavaren. Båda ovanstående riktlinjer gäller även vid eventuell förändring, t ex avflyttning eller förändring av familje-/boendeförhållanden.

Arbetet får endast beställas av registrerad lägenhetsinnehavare och det skall göras via Felanmälan. Förvaltaren fakturerar föreningen i fall 1) och den boende direkt i fall 2).


 

   Behöver du felanmäla porttelefon, beställa eller felanmäla tags eller
   anmäla vilket/vilka mobilnummer du vill koppla till porttelefonen ?

    Fyll i nedanstående formulär och skicka

 

  

 

Copyright © Brf Hjälmaren-Sköntorp 2015  |  Sidan är byggd av Stig Sjölinder / StigData.se

Go to top